Počeo je 18. INTERBIFEP: Festival koji Tuzlu stavlja na svjetsku umjetničku mapu

Riječ je o jednoj od najvećih likovnih manifestacija u Bosni i Hercegovini, koja Tuzlu stavlja na svjetsku umjetničku mapu. Značaj INTERBIFEP-a je prepoznat i u zemljama regije, Evrope i svijeta, a ljubitelji umjetnosti pod okriljem festivala mogu pogledati selekcionih 187 radova od 108 umjetnika iz 23 zemlje svijeta.

“Na ovogodišnji konkurs mogli su se prijaviti umjetnici iz cijeloga svijeta, a od velikog broja prijava, na kraju smo se odlučili za 108 umjetnika. Najviše prijava imali smo iz Grčke, a zatim slijede Hrvatska, Srbija i Bosna i Hercegovina. Drago nam je što će neki od radova obogatiti fundus Međunarodne galerije portreta i Centra za kulturu u Tuzli”, kaže Amra Ćebić, kustosica u tuzlanskom Centru za kulturu, koji potpisuje organizaciju INTERBIFEP-a.

INTERBIFEP je utemeljen 1980. godine, kao bijenalni festival portreta koji je iz izdanja u izdanje privlačio sve veću pažnju svjetske umjetničke javnosti.

Prvo festivalsko izdanje organizirano je na ideju Mevludina Ekmečića, koji je dobio podršku umjetnika, građana i lokalne zajednice, a radovi su javnosti bili predstavljeni u izlozima radnji, restoranu, putničkoj agenciji i haustoru u staroj gradskoj jezgri Tuzle.

Magistrica grafike iz Beograda Ljiljana Stojanović svoje prvo umjetničko djelo izložila je u okviru INTERBIFEP-a 1980. godine, a četiri decenije kasnije našla se na mjestu članice žirija ovog festivala.

Kako nam kaže, na ponudu umjetničkih djela ove godine utjecala je pandemija koronavirusa, a u svim kategorijama temeljito se vršio izbor najboljih djela.

“Nažalost, na prvom INTERBIFEP-u nisam prisustvovala, ali imam katalog sa tog događaja. Bila je čast učestvovati na velikoj izložbi jugoslovenskog portreta, a sada sam ovdje pregledala kataloge i vidim da se iz izdanja u izdanje festival naslanjao jedan na drugi. To je jedna veoma ozbiljna historija”, navodi Stojanović.

Kada je riječ o ovogodišnjim nagradama, diploma za najbolji crtež pripala je Denisu Haračiću iz BiH, dok je ona za grafiku završila u rukama Salema Pezića, također iz naše zemlje.

Najbolji video art imao je Ivan Borisov iz Bugarske, dok je diploma za najbolju fotografiju pripala Marini Ćorić iz Hrvatske.

Diploma “Ismet Mujezinović” pripala je Satku Hadžihasanoviću iz Kanade, dok je diplomu “James Haim Pinto” dobio Michael Karaiskosu iz Grčke.

“Za razliku od prethodnih godina, sada imamo mnogo inovativnih stvari, a dobitnici nagrada ispoštovali su ono što jeste grafika i crtež u finom, klasičnom smislu. To je ono što drži INTERBIFEP kao i u godinama kada je osnovan”, navodi akademski grafičar iz Sarajeva Admir Mujkić, član žirija INTERBIFEP-a, priznajući da najbolje radove nije bilo jednostavno izabrati.

Internacionalni bijenalni festival portretnog stvaralaštva INTERBIFEP trajat će do 17. Novembra ove godine.